3 Maja 2019 r. 3 Maj 2019 r.
Obchody Uroczystości Uchwalenia Konstytucji 3Czytaj więcej...
Ukraina 2012 - Okopy Św. Trójcy Ukraina 2010
Kresowym szlakiem - Ukraina 2010 roku JakCzytaj więcej...
Zabrze 2009 Zabrze 2009
2009 rok - Zabrze (Królowa Luiza, Guido) -Czytaj więcej...

Msze za Profesora

21 rocznica śmierci Profesora H. Leśniaka

Ponieważ tak się jakoś dziwnie zdarzyło, że od 2018 roku zniknęły ze strony wszystkie artykuły o mszach świętych za Profesora /i nie tylko/ dlatego postanowiłem teraz pisać o tym i innych wydarzeniach na swojej stronie prywatnej.
6:45 rano dnia 16 marca /co nieco później bo zwykle był to luty/ 2019 roku wyjechaliśmy /Ci co są chętni i jeżdżą/ już tradycyjnie z Dobczyc na kolejną 21 rocznicę śmierci na mszę świętą do Krakowa za Profesora Henryka Leśniaka.
Piszę te parę słów o tej uroczystości z przywiązania do takich działań Klubu Przewodników PTTK im. Władysława Kowalskiego w Dobczycach a także po to by oddać należną cześć Panu Profesorowi.
Pilotem i głównym organizatorem był Łukasz Bajer a po "zakamarkach" Klasztoru Karmelitów "Na Piasku" w Krakowie oprowadzał nas po mszy świętej kolega Łukasza ze studiów /muzealnik klasztoru od 20 lat/.
21 Msza Święta za Profesora odbyła się w kaplicy MB Piaskowej.
Kiedyś napisałem: "... ostatnio zawsze mamy szczęście, zwiedzamy to co dla "normalnych" turystów raczej jest niedostępne." i dalej podtrzymuje te słowa.
Mieszkając przez 12 lat w Krakowie ani razu nie byłem w tym kościele i trzeba było "wyemigrować" do Dobczyc, żeby pojechać na mszę do Klasztoru Karmelitów.
"Takie rzeczy załatwiał nam Grzesiek - a to kopalnie: Luiza, Guido w Zabrzu , a to kopalnia w Wieliczce , a to Wawel no i ostatnio Kościół Mariacki."
Kopalnia Królowa Luiza Wieliczka msza za profesora Henryka Leśniaka Kościół Mariacki - wieża
Teraz tego typu rzeczy kontynuuje Łukasz.

Informację spisał: Stanisław Malara

16 rocznica śmierci Prof. Leśniaka

Tu jest cały album foto

Tym razem nikt nie napisał żadnego artykułu zatem polecam obejrzenie galerii, którą w zastępstwie za mnie (administratora strony) wykonał mój syn Robert Malara.

Jak zwykle i corocznie od 16 już lat Klub Przewodników PTTK Dobczyce organizuje wyjazdy na mszę Świętą za Prof. Henryka Leśniaka. Byliśmy chyba w najważniejszych kościołach naszej ziemi małopolskiej. Tym razem Grzesiek Gubała zorganizował tę mszę na Wawelu, potem zwiedzanie miejsc, które są zazwyczaj niedostępne dla turystów.

Stanisław Malara - administrator serwisu.

15 rocznica śmierci Prof. Henryka Leśniaka

Pełną moją galerię można oglądać tutaj.

Już tradycyjnie w lutym (tym razem 17 LUTEGO 2013 r.) spotkaliśmy się po raz 15 na Mszy Św. za duszę Profesora Henryka Leśniaka.

Wyruszyliśmy z Dobczyc o 6:30. Po raz kolejny spotkaliśmy się w pięknym miejscu, bo w kaplicy Kaplica Św. Kingi w Wieliczce. Można by rzec, że (jak to określił Grzesiek) mieliśmy "3 in 1", bo najpierw była Droga Krzyżowa (korytarzami od Komory Weimar w stronę kaplicy), właściwa msza oraz Gorzkie Żale.  Nie było nas wielu, ponieważ duża część "klubowiczów" zachorowała, a niektórzy mieli wcześniej zaplanowane wyjazdy.

Po mszy odbyło się spotkanie, gdzie pokrótce została opowiedziana przez Ojca Kurowskiego z Zespołu Kościelno-Klasztornego oo. Franciszkanów-Reformatów w Wieliczce - historia kaplicy i powstałych tam rzeźb.

Po uczcie duchowej, po zadumie - wszak rozpoczęliśmy Wielki Post - nastąpiła druga część naszego wyjazdu - którą zaplanował i zrealizował przy pomocy swojego kolegi nadsztygara Sławka Stocha - Grzesiek. Przeszliśmy piękną podziemną trasę (ponad 4 km na różnych poziomach - w nogach czułem więcej) uzbrojeni w kaski, latarki, pochłaniacze i cały osprzęt górniczy. Czasami szliśmy trasą turystyczną (pod "prąd") a czasami kierowaliśmy się w różne zakamarki - znane tylko nadsztygarowi Sławkowi - ale jakże urokliwe miejsca. Ponieważ szedłem blisko Grażyny to słyszałem Jej zachwyt tym co widziała. Zdjęcia jednak nie oddadzą natury, którą widzi oko ludzkie. Na koniec powędrowaliśmy odrestaurowaną częścią korytarzy (przez dworzec hrabiego Gołuchowskiego) w stronę muzeum. Trochę zmęczeni (a górnicy musieli tam oprócz chodzenia - pracować), ubrudzeni i bardzo zadowoleni z tego co przygotował Grzesiek wróciliśmy do Dobczyc.

Tym razem nie było nam dane w  „Karczmie pod Wielką Solą” zjeść tradycyjnego żurku gdyż karczma była zapełniona klientami do granic możliwości.

Pod nieobecność naszej kronikarki Staszki artykuł przygotowali:

Ziutka & Staszek Malarowie.

Msze za Profesora

Artykuły informujące o odbytych mszach za Profesora Henryka Leśniaka.
Z niektórych mszy dostępne są galerie fotograficzne. (Linki są poniżej).
Uwaga!
Ponieważ od stycznia 2018 roku nie są zamieszczane na oficjalnej stronie artykuły/opisy kolejnych rocznic śmierci Profesora Leśniaka /a takowe były do 2017 r./ w związku z tym postanowiłem upublicznić opisy tych Mszy Świętych, które się już odbyły i były opisywane na starej stronie z jedną uwagą, że do artykułów innych autorów niż moje potrzebne będzie zalogowanie się by je przeczytać.
Login i hasło można uzyskać wypełniając odpowiedni FORMULARZ.

20-rocznica śmierci Profesora Henryka Leśniaka - msza św. w Myślenicach
14 rocznica śmierci Profesora - Wieliczka, kościół św. Klemensa
13 rocznica śmierci Profesora - Skawinki - (gdzieś miałem zdjęcia - znajdę to zamieszczę)